انجمن جنرال , General
شورلت کاپریس - نسخه قابل چاپ

+- انجمن جنرال , General (http://generaleshop.com/forum)
+-- انجمن: مباحث عمومی (/forumdisplay.php?fid=204)
+--- انجمن: انجمن اتومبیل و موتور (/forumdisplay.php?fid=175)
+---- انجمن: اتومبیل خارجی (/forumdisplay.php?fid=178)
+---- موضوع: شورلت کاپریس (/showthread.php?tid=3263)



شورلت کاپریس - GENERAL - ۳۱-۴-۱۳۸۹ ۰۹:۳۴ عصر

شورلت کاپریس

شورلت کاپریس یک خودروی فراموش نشدنی

مدل های پلیسی این خودرو که مال حدود سال های 1968 هستن .8 سیلندر.5800 سی سی.4 تا کاربراتور بارل.370 اسب بخار قدرت دارن .. همچنین مدل های ساده تقویت نشده این خودرو 5000 سی سی حجم موتور دارن ...
این هم مقاله ای در مورد کاپریس به نقل ازمجله ماشین :
در سال 1983 مجله معتبر Car and Driver کاپریس کلاسیک را در لیست "ده اتومبیل برتر" دنیا قرار داد. کاپریس کلاسیک مدلی فراموش نشدنی از اتومبیل های کمپانی شورلت - شاخه ای از جنرال موتورز - است که طی سالهای 1965 تا 1996 در کشور آمریکا تولید می شد.


کاپریس در کنار مدل هایی دیگری چون Biscayne ،Bel Air و Impala در زمره یکی از گرانترین و لوکس ترین مدل های شورلت در زمان خود به شمار می رفته است.

تاریخچه کاپریس در آمریکا
کاپریس برای اولین بار در سال 1965 به عنوان مدل لوکس ایمپالا (Impala) و به منظور مقابله با موفقیت اتومبیل های سری LTD کمپانی فورد، طراحی و تولید شد. این اتومبیل در مقایسه با مدل های قبلی مجهز به ضربه گیر قوی تر، تزئینات داخلی کامل تر شامل تودوزی و روکش صندلی ها، جلو داشبورد و قاب درب های گردویی رنگ، بند رکاب بر روی درها و چراغ های اضافی بود.

باب لاند (Bob Lund)، مدیر فروش کمپانی شورلت نام این مدل را به تقلید از رستورانی درجه یک در شهر نیویورک که مکررا به آن رفت و آمد داشت، کاپریس گذاشت.

ورود کاپریس به بازار با استقبال عمومی فراوانی روبرو شد، در سال 1966 مدل جدیدتر آن (با نگاهی به مدل Deville کادیلاک) شامل واگن استیشن و موتور V8 به بازار آمد. به علاوه تجهیزات دیگری چون دنده اتوماتیک، فرمان هیدرولیک، لاستیک های دور سفید از جمله تسهیلاتی بودند که در صورت درخواست مشتریان در اختیار آنان قرار داده می شد.

هر چند عملا کلیه مشتریان از امکانات فوق استفاده می نمودند و حتی موارد دیگری چون اتوماتیک کردن پنجره ها، تهویه و صندلی های اتوماتیک، رادیوی استریو را نیز درخواست می کردند.

در سال 1973 کاپریس به "کاپریس کلاسیک" تغییر نام داد و در همین سال آخرین مدل کوپه کاپریس به بازار عرضه شد. در مدل سال 1974 این اتومبیل، پنجره های کوچک ثابت در شیشه های عقب تعبیه شد که به دلیل سهولت در تهویه هوا مسلما برای مشتریان جذابیت بیشتری داشت.

در سال 1973 به دلیل تحریم نفتی از طرف کشورهای عربی، بازار ماشین های کم مصرف رونق گرفت و فروش کاپریس تنزل پیدا کرد. کمپانی سازنده به ناچار موتور کوچک 400 کیوبیک اینچ (cubic-inch) را که در سال 1971 مورد استفاده قرار می داد جایگزین موتور V8 نمود.

سال 1976 ششمین و آخرین سال تولید کاپریس کلاسیک بود. این اتومبیل با 4800 پوند (معادل 2180 کیلوگرم) وزن و 5.9 متر طول در اختیار مشتریان قرار داشت.


کاپریس با واگن استیشن سالهای 1977 تا 1990
در برهه زمانی 1977 تا 1990 تغییرات اساسی در مدل این اتومبیل در سال 1980 و 1986 رخ داد. این مدل ها چهار در و دارای واگن استیشن بودند. در سال 1985 خط تولید ایمپالا (Impala) عملا متوقف شد و کاپریس جای آن را گرفت. در سال 1986 مدل جدید این اتومبیل با نام "کاپریس کلاسیک Brougham" به بازار آمد، که تغییراتی در طراحی و تزئینات داخلی اتاق آن انجام شد که از جمله می توان به صندلی های نیمکتی با روکش مخملی اشاره کرد.


در سال 1987 امکانات دیگری شامل سقف کروک و تزئینات داخلی لوکس تر، پرده و روکش چرمی و تغییراتی در صندلی های عقب برای اولین بار به این مدل از شورلت اضافه گشت.

در سال 1979 شورلت 60 درصد از ماشین های پلیس را تشکیل می داد، در دهه های هشتاد و نود این رقم به 80 درصد افزایش یافت. بسیاری از تاکسی ها را نیز اتومبیل های کاپریس و ایمپالا تشکیل می دادند.

کاپریس دو بار در سال های 1977 و 1991 موفق به دریافت جایزه Motor Trend به عنوان بهترین اتومبیل سال شد. در سال 1983 نیز مجله معتبر Car and Driver کاپریس کلاسیک را در لیست "ده اتومبیل برتر" قرار داد.


شورلت کاپریس - GENERAL - ۳۱-۴-۱۳۸۹ ۰۹:۳۴ عصر

[تصویر:  caprice2.jpg]

شورلت کاپریس


شورلت کاپریس - amin2 - ۲۸-۷-۱۳۸۹ ۰۴:۲۱ عصر

دستت درد نکنه
یکی از بهترین مطالبی بود که در زمینه خودرو خوندم